آنها می توانند ؛ باور کنیم
۱۳۹۵/۳/۷
نمایشگاه نقاشی کودکان مبتلا به اتیسم ، کم توانی ذهنی ، سندرم داون و ...


نمایشگاه نقاشی کودکان مبتلا به اتیسم ، کم توانی ذهنی ، سندرم داون و ... که از سوم تا ششم خرداد ماه 95 ، در نگارخانه فجر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد .
این نمایشگاه با  استقبال گسترده   خانواده توانجو.یان ؛ علاقمندان ؛ هنرمندان ، فرهیختگان  و مسئولان استانی  همراه بود .

 حدود 70 اثری که از توانجویان  دو مرکز توانبخشی  گلبرگ و توان جو (طیف اتیسم ) در این نمایشگاه در معرض بازدید علاقمندان قرار گرفت  ؛  حاصل حدود چهار سال فعالیت و کار مستمر در موسسه روان پژوهان مفید با توانجویان ذهنی و مبتلایان به اتیسم است  که با شیوه های " طرح هما " مورد آموزش قرار گرفته و موفق به خلق و بازتولید آثار ارزشمندی در زمینه نقاشی شده اند .

جامعه هدف این طرح ، گروه های بالای شش سال کم توان ذهنی ، مبتلایان به اختلالات نافذ رشد ( طیف اتیسم )  ، سندرم داون ، مبتلایان به اختلالات حسی ، مبتلایان به مشکلات جسمی حرکتی و ... (تحت پوشش سازمان بهزیستی )  بوده  و هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه و ترویج فعالیتهای انجام شده بود .

برگزاری این نمایشگاه  کمک بزرگی به  آشنائی هرچه بیشتر جامعه با توانمندیهای جامعه هدف طرح و  افزایش توانمندی و عزت نفس و نیز  ایجاد امید در خانواده ها آنان بوده است .  

آثار به نمایش درآمده در این مجموعه باور ما به چیزی است که آن را اجرائی نموده ایم . باور به امیدی بی پایان ؛ و حضور در لحظه تولدِ زیبائی و توانمندیِ به ودیعت نهاده شده ازسوی خداوند .

توسعه کارگاههای آموزشی مانند کارگاه تخصصی آموزش هنر موسسه "روان پژوهان مفید " به عنوان یک الگوی نمونه از این دست ؛ می تواند برای بسیاری از خانواده های دارای فرزند کم توان ؛ نقطه امیدی باشد برای آینده آنان در جامعه ؛ آینده ای که همه اینگونه خانواده ها به نوعی نگران آن هستند .
کودکان کم توان ما در چنین مراکزی می توانند ، با هرچه که در توان دارند ؛ اثری از خود در این جهان برجای گذارند ؛ همانگونه که همه ما نیز چنین آرزوئی داریم !!

بر جای نهادن اثری ماندگار ؛ موجب افتخار خانواده ؛ جامعه و جهان .

برگزاری این نمایشگاه و استقبال گسترده ای که از آن صورت گرفت ؛ جمع بندی مناسبی را برای ادامه این مسیر برای ما فراهم آورد . شاید آغازی برای یک حرکت بزرگ در آینده نزدیک .
شاید این نمایشگاه یک پیام روشن برای  جامعه داشته باشد:

آنها می توانند ، باور کنیم
 
تصاویر روز پایانی را در زیر می بینیم
 
 
[ برچسب ها ]
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین