اختتامیه کارگاه آموزشی هنر درمانی و هنر تجسمی در آذربایجان شرقی
۱۳۹۴/۱۲/۴
محسن ارشد زاده ، مدیرکل بهریستی استان آذربایجان شرقی
دور پایانی کارگاه هنر درمانی و هنر تجسمی در استان آذر بایجان شرقی با حضور مدیران ارشد استانی به پایان رسید .
محسن ارشد زاده مدیرکل بهریستی استان آذربایجان شرقی ضمن خوشامد گوئی به مربیان و کارشناسان حاضر با بیان این که : مراکز غیر دولتی زیر نظر بهزیستی در ارتباط با جامعه هدف این سازمان زحمات زیادی کشیده اند از فعالیت های این مراکز قدر دانی نمود . وی ابراز امیدواری کرد که مربیان بتوانند آموخته های خود در این دوره آموزشی را به خوبی در مراکز خود به اجرا درآورند .
مدیر کل بهریستی استان با بیان این که : توانمند سازی از اولویت های سازمان بهزیستی است ؛ این موضوع را در تمامی عرصه ها مانند هنر ؛ ورزش ؛ تحصیل و .. مورد تحلیل قرار داده و با اشاره به ایجاد بسترهای لازم آموزشی برای مدیران ؛ کارشناسان ومربیان ؛ روند توانمند سازی  در جامعه هدف سازمان را موضوعی بنیادی دانسته  که باید به صورت همه جانبه به آن پرداخته شود . ایشان با بیان مثالی در مورد مهد های کودک ؛ بحث محتوا سازی ؛ برگزاری دوره های آموزشی و الزام و پیگیری این روند را نمونه ای از رویکرد سازمان در مورد فعالان در حوزه توانبخشی دانست و افزود که : رویکرد اساسی سازمان  ،آموزش و ارتقاء سطح دانش  کلیه افرادی است که به نوعی با جامعه هدف این سازمان در ارتباط هستند .  آنان باید توانمند شوند و در زمینه تخصصی خود مهارتهای لازم را کسب نمایند .
محسن ارشد زاده ، با اشاره به موفقیت های ورزشکاران پارالمپیک استان در کسب مقام های جهانی ؛ موفقیت ها در عرصه جشنواره های استانی تئاتر ، موفقیت های تحصیلی و قرآنی و ... بیان داشت که ما باید اهداف بزرگتری را در همه این زمینه ها دنبال نمائیم و کسب این جایگاه ها موجب افزایش توانمندی معلولان ما خواهد شد .
دکتر اسماعیل محمدی پاینده معاونت امور توانبخشی استان  نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه بحث راه اندازی دوره های هنر درمانی در همایش معاونان استانهای کشور طرح شده بود ؛ از راه اندازی این دوره ابراز خرسندی نموده و بیان داشت که دست آورد این دوره ها برای جامعه هدف ما موجب توانمندی و برای خانواده های آنان نیز موجب آسایش خواهد شد .
ایشان افزودند که : ما در انتظار دست آوردهای عملی این دوره برای مربیان و توانجویان هستیم .
معاونت توانبخشی استان ، تشخیص و هدایت درست استعدادها در قالب برنامه های بلند مدت را درای  اثرات مثبتی دانسته و  ابراز امیدواری نمود که این دوره های آموزشی در تمامی عرصه های مرتبط با امر توانمندسازی جامعه هدف سازمان گسترش یابد  .
سیروس عزیز زاده رئیس بهزیستی شهرستان تبریز و علی احمدیان مسئول روابط عمومی بهزیستی استان نیز با شرکت در مراسم پایانی از کار های انجام شده توسط مربیان و توانجویان بازدید نمودند .
در این کارگاه مربیان به  اجرای عملی آموخته های خود پرداختند و در روز پایانی با حضور توانجویانی دارای کم توانی ذهنی ؛ فلج مغزی و اتیسم ؛ مربیان به کار با آنان پرداخته و تابلوهای زیبائی تولید نمودند که بسیار مورد توجه حاضران قرار گرفت .
در پایان ؛ یک تابلوی نقاشی زیبا که در این کارگاه توسط عارفه قربانی ( مبتلا به اتیسم ) ترسیم شده بود نیز به رسم قدر دانی توسط وی  به مدیر کل بهزیستی استان هدیه شد .

در این دوره  مربیان 19 مرکز از شهرستان های استان ، شامل شهرهای : تبریز ، اهر ، میانه ، آذر شهر ، عجب شیر ، هریس ، ملکان ، بناب ، اسکو ، مرند ، مراغه ، میانه ، سراب ، هشترود ، ورزقان و شبستر  شرکت داشتند .

دور پایانی کارگاه آموزشی تحت عنوان " طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه " که از سوی معاونت امورتوانبخشي دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي سازمان بهزیستی کشور طراحی و اجرایی شده ؛  با همکاری اداره کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی و در شهر تبریز مرکز این استان  برگزار شد .

این خبر را در سایت بهزیستی استان آذربایجان شرقی بخوانید


 
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین