برگزاری دور نخست کارگاه هنر تجسمی در استان مرکزی
۱۳۹۴/۱۰/۱۶
دکتر بهروز رفیعی،مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در کارگاه آموزش هنر تجسمی
 

دور اول کارگاه آموزشی تحت عنوان " طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه " که از سوی معاونت امورتوانبخشي دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي سازمان بهزیستی کشور طراحی و اجرای شده ؛  با همکاری اداره کل بهزیستی استان مرکزی  در شهر اراک   مرکز این استان  و در محل اداره کل بهزیستی این شهر برگزار شد .

دکتر بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با حضور در این کارگاه آموزشی با بیان دیدگاه های سازمان بهزیستی پیرامون طرح های توانمند سازی این سازمان ؛ با ذکر  این نکته که سرمایه گذاری و حمایت سازمان از اجرای این طرح ، نوید بخش توسعه این گونه فعالیت ها برای توانمندسازی جامعه هدف این سازمان از طریق فعالیتهای هنری است بر تلاش برای ارتقاء سطح علمی و هنری مربیان تاکید نمود .
این دوره آموزشی در قالب چهار جلسه کارگاهی برای مربیان مراکز توانبخشی روزانه برگزار می شود.
در این کارگاه مربیانی از مراکز زیر نظر بهزیستی استان  از شهرهای : اراک ؛ ساوه ؛ محلات  و ... شرکت نمودند .
در این مقطع ؛ مربیان با مباحث پایه و تئوریک آموزش هنر تجسمی برای توانجویان ذهنی  آشنا شده و ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون تجربیات خود در این زمینه ؛ از طریق دیدن فیلمها و مستندات به نمایش درآمده با شیوه عملی کار آشنا شدند .
آنالیز عملی آثار  تجسمی به نمایش درآمده ؛ روشهای ساده و قابل اجرا نمودن آثار تجسمی بخشی دیگر از این کارگاه بود که مربیان به صورت آزمایشی و به صورت گروه های دو نفره به اجرا درآوردند .
یکی از مربیان مرکز توانبخشی نور ساوه نیز به صورت عملی یک نمونه تابلو با این شیوه اجرا نمود .
در ادامه فرم های آزمون شناخت توانائی ترسیمی "طرح هما " تشریح و در اختیار مربیان قرار گرفت . فرم آزمون شناخت توانائی ترسیمی ؛ به مربیان کمک خواهد کرد که بتوانند توانجویان خود را از نظر سطح توانائی ترسیمی برای تولید آثار هنری ، سطح بندی نموده و شیوه کار و روشهای هنری مناسب هر توانجو را با توجه به توانایی او انتخاب و به اجرا درآورند .
در ادامه  ، تصاویر و فیلمهائی از کار عملی نقاشی توانجویان مبتلا به طیف اتیسم ، سندرم داون ، کم توانی ذهنی و توانجویانی با مشکل شنوائی و کلامی به نمایش در آمد و توضیحاتی پیرامون  تجربه عملی تاثیر هنر تجسمی بر اصلاح رفتار ، آرام سازی و تولید خودباوری در آنان برای حاضران در جلسه ارائه شد .


 
[ برچسب ها ]
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین