نمایشگاه نقاشی توانجویان مراکز توانبخشی استان لرستان
۱۳۹۵/۶/۶
نمایشگاه آثار نقاشی معلولین ذهنی و مبتلا به اوتیسم ( اتیسم) در خرم آباد/ نگارخانه هژبر
به همت اداره کل بهریستی استان لرستان ؛ نگارخانه هژبر مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی  ، میزبان آثاری از نقاشی های توانجویان  کم توان ذهنی ، سندرم داون  و مبتلا به اتیسم بود .

سوم و چهارم شهریور 95 ؛ خرم آباد ؛ مرکز استان زیبای لرستان ؛ میزبان آثاری از نقاشی های توانجویان  کم توان ذهنی ، سندرم داون  و مبتلا به اتیسم از مراکز توانبخشی (توانش، تربیت، پارس، پویا، نوید و مهرگان) زیر نظر بهزیستی این استان بود .

به گفته مسئول برگزاری نمایشگاه : استقبال از این نمایشگاه بسیار خوب و بازدید اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی از آن ؛ نقطه امیدی برای ادامه مسیر و تولیدات ارزشمند آینده خواهد بود .

اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی لرستان به همراه جمعی از معاونان و مدیران ستادی نیز از این نمایشگاه بازدید و ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه ؛ خواستار حمایت جدی مادی و معنوی مددجویان هنرآموز شدند.

استفاده از هنر و به ویژه هنرهای تجسمی در کمک به روند درمانی توانجویان همواره مورد تاکید سازمان بهزیستی بوده است . راه اندازی کارگاه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی موجب شده  تا این فعالیت ها ساماندهی شده و سمت و سوی پربارتری به خود بگیرند . آثار تولید شده در این کارگاه ها علاوه بر جنبه کمک درمانی ؛ از نظر هنری نیز ارزشمند هستند .

در این نمایشگاه حدود چهل اثر به نمایش در آمد  که حاصل فعالیت چند ماهه کارگاه های هنر درمانی مراکز توانبخشی استان است .
این نمایشگاه به دلیل استقبال گسترده تمدید شده است .
 

لینک خبر در بهزیستی استان لرستان
 

 
[ برچسب ها ]
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین