دور دوم کارگاه هنر درمانی در آذربایجان غربی
۱۳۹۵/۴/۲۶
دور دوم کارگاه آموزشی  هنر درمانی و هنرهای تجسمی در استان آذر بایجان غربی برگزار شد .

آرزو علیزاده ، کارشناس هنری استان و مسئول هماهنگی این کار گاه آموزشی با بیان اینکه  این برنامه تحت عنوان " طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه " از سوی معاونت امورتوانبخشي دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي سازمان بهزیستی کشور طراحی و اجرای شده ؛ ضمن خیر مقدم به حاضران با ارائه. توضیحاتی پیرامون این طرح ابراز امیدواری نمود که مربیان بتوانند حداکثر بهره برداری را از مباحثی که در این کارگاه ارائه خواهد شد را بنمایند .
 
دکتر سعید فریور مدیر کل بهریستی استان آذربایجان غربی  ؛ با حضور در مراحل پایانی کارگاه و بازدید از آثار تولید شده توسط مربیان و توانجویان ؛ طی سخنانی به نقش با اهمیت سازمان بهزیستی در سازماندهی امور هنری معلولان کشور تاکید نمود .
ایشان با بیان اینکه :  هنر ، زبان مشترک جامعه بشری و بیانگر فردیت هنرمند در انتقال مفاهیم و احساسات او به دیگران است ؛ با اشاره به نقش آرامبخش پرداختن به امورهنری ؛ ابراز امیدواری نمودند که بهزیستی استان با راه اندازی کلاسهای نقاشی برای همکاران خود نیز ، پیشگام در این امر بوده و از این ابزار مهم استفاده مناسب را بنماید .
مدیر کل بهریستی استان ، از هنر به عنوان ابزاری بین المللی برای برقراری ارتباط با دنیا نام برده و پرداختن به هنر برای توانجویان تحت پوشش  سازمان بهزیستی را گامی مهم برای توانمند سازی و ورود آنان به صحنه اجتماع دانستند .

در ادامه دکتر محمدیان آذر معاونت توانبخشی استان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه طرح حاضر در زمینه هنر درمانی که از سوی سازمان اجرائی شده و پیگیری می شود گفت :  این کارگاه ها فرصت مناسبی را برای استفاده از ابزار موثر هنر برای توانبخشی معلولان فراهم آورده است .
معاونت توانبخشی : با برشمردن آثار و دست آوردهای  ارزشمند هنرورزی در جوامع انسانی ، به این نکته اشاره نمودند که : هنرمند ، با خلق آثار هنری ضمن تعامل با دنیای بیرونی می کوشد دنیای اطراف خود را تغییر دهد .
دکتر محمدیان که  شناخت و تجربه ای نیز در امور هنری دارد ، افزود : همه دوست دار کمال هستیم و هنرمند در این میان با نگاه به هستی تلاش می نماید تا اثر کاملی خلق نماید و دیدن  این کمال در یک اثر هنری ، برای بیننده لذتبخش است .
ایشان با بیان اینکه تولید اینگونه آثار توسط توانجویان می تواند نوید بخش استقلال و توانمندی آنان در آینده باشد ؛ ابراز امیدواری کردند که : همه مربیان در یک همکاری همدلانه و مشترک  برای دستیابی به این هدف تلاش نمایند .

در این کارگاه مربیانی از مراکز زیر نظر بهزیستی استان  از شهرهای : ارومیه ، ماکو ، سلماس ، نقده ، مهاباد ، بوکان ، شاهین دژ ، میاندوآب ، سردشت  و ... شرکت نمودند  .

در این مقطع ؛ مربیان با تکنیکهای تشخیصی و برنامه ریزی کار تجسمی برای توانجویان ذهنی  آشنا شده و ضمن اجرای کار و ترسیم تابلوهای نقاشی با شیوه های عملی طرح آشنا شدند .
در روز دوم نیز مربیان کار عملی منطبق با آموخته ها با توانجویان کم توان ذهنی ؛ سندرم داون ؛  مبتلا به اتیسم و روانی (اسکیزوفرن) را به اجرا درآوردند.

 
[ برچسب ها ]
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین