نمایشگاه "بچه های آسمان " در میانه
۱۳۹۵/۳/۲
نمایشگاه توانجویان ذهنی با نام "بچه های آسمان " در میانه

در اردیبهشت ماه 95 ، نمایشگاه زیبائی از آثار و دست آوردهای هنری توانجویان  در شهرستان میانه  ( آذربایجان شرقی )برگزار شد .
در این نمایشگاه آثار قابل توجهی از نقاشی ها و صنایع دستی توانجویان ذهنی دو مرکز توانبخشی  نرگس (زیر14سال) و خدیجه کبری (بالای14سال)   به نمایش درآمد.
 نمایشگاه آثار هنری توانجویان ؛ با همت دو مرکز توانبخشی نرگس و خدیجه کبری شهرستان میانه و همچنین حمایت سپاه ناحیه شهرستان میانه برگزارشد ، بسیار مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت .

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی : امام جمعه میانه به همراه جمعی از شورای اداری و مسئولان سپاه در بازدید از این نمایشگاه، خواستار ایجاد محلی دائمی برای فروش محصولات تولیدی این قشر از جامعه شد.

دیدار مقامات بلند پایه شهر از این نمایشگاه ؛ موجب حمایت و تقویت چنین حرکتهائی خواهد شد .

فریبا پزشکی مدیر مرکز نرگس  در ارتباط با برگزاری این نمایشگاه می گوید : ما تلاش داشیم که از یک سو، به جامعه بگوئیم که این قشر به ظاهر کم توان با انواع معلولیت های ذهنی ؛ از توانمندیهای ویژه ای برخوردارند که باید به درستی دیده شود  . از سوی دیگر ، ضمن ایجاد امید در خانواده این توانجویان ؛ آنان را نسبت به  آموزش پذیر بودن و توانائی های ویژه ای که خداوند در آنان به ودیعت نهاده آگاه سازیم .

نمایشگاه هائی از این دست می تواند موقعیتهای مناسبی را برای حضور توانجویان مراکز زیر نظر بهزیستی در اجتماع فراهم آورده  و موجب آشنائی جامعه با توانمندیهای جامعه هدف سازمان وافزایش توانمندی و عزت نفس آنان گردد .
بازدید مردم و مسئولان از چنین نمایشگاه هائی موجب اعتبار یابی این گونه حرکت های ارزشمند شده و موجب دلگرمی و ایجاد انگیزه در میان مراکز توانبخشی شده و در دل خانواده توانجویان نور امید خواهد افروخت .
در این نمایشگاه 20 تابلوی نقاشی روی بوم ؛ کلاژ ؛ صنایع دستی و ... از توانجویان این دو مر کز (نرگس و خدیجه کبری ) به نمایش درآمد .
 
لازم به ذکر است که مرکز نرگس دوره های طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه " که از سوی معاونت امورتوانبخشي دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي سازمان بهزیستی کشور برگزار شده است را گذرانده و با راه اندازی کارگاه هنر ؛ زیر نظر مربی هنر مرکز نرگس (سوسن پزشکی ) در حال فعالیت آموزشی است .
 
[ برچسب ها ]
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین