نمایشگاه نقاشی کودکان مبتلا به اتیسم ، کم توانی ذهنی ، سندرم داون و ... در استان البرز
۱۳۹۵/۲/۲۹
نمایشگاه نقاشی کودکان مبتلا به اتیسم ، کم توانی ذهنی ، سندرم داون و ...
آنها می توانند ؛ باور کنیم
برگزاری نمایشگاه نقاشی کودکان مبتلا به اتیسم ، کم توانی ذهنی ، سندرم داون و ... در استان البرز
سوم تا ششم خرداد ماه 95 ، نگارخانه فجر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ، پذیرای حدود 70 تابلو از آثار نقاشی توانجویان ذهنی و مبتلایان به اتیسم در قالب فعالیتهای آموزشی " طرح هما " خواهد بود .
لازم به ذکر است که؛  جامعه هدف این طرح ، گروه های بالای شش سال کم توان ذهنی ، مبتلایان به اختلالات نافذ رشد ( طیف اتیسم )  ، سندرم داون ، مبتلایان به اختلالات حسی ، مبتلایان به مشکلات جسمی حرکتی و ... (تحت پوشش سازمان بهزیستی ) بوده  و هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنا سازی ، توسعه و ترویج فعالیتهای انجام شده است . این گونه فعالیت ها موجب آشنائی جامعه با توانمندیهای جامعه هدف طرح و  افزایش توانمندی و عزت نفس و نیز  ایجاد امید در خانواده ها خواهد شد .
در این نمایشگاه 70 تابلوی نقاشی از توانجویان مراکز توانبخشی " گلبرگ " ؛ " توان جو " و " مفید " با استفاده از رنگهای اکریلیک بر روی بوم به نمایش در خواهد آمد که از نظر شیوه ، نزدیک به کار نقاشان سبک فوویسم (fauvism  ) است .
آثاری که در این نمایشگاه در معرض بازدید علاقمندان قرار خواهد گرفت حاصل حدود چهار سال فعالیت و کار با توانجویان ذهنی و مبتلایان به اتیسم است  که با شیوه های " طرح هما " مورد آموزش قرار گرفته و موفق به خلق و بازتولید آثار ارزشمندی در زمینه نقاشی شده اند .
 " طرح هما "    طرحی از   موسسه  روان پژوهان مفید است . این طرح با نگاهی کاربردی به استفاده از هنر تجسمی  برای مداخله در توانمند سازی و کمک به روند درمانی جامعه هدف خود طراحی و اجرائی شده است .
"طرح هما " می کوشد تا با ایجاد روشهای استاندارد در آموزش هنر تجسمی برای این گروه ، فرصتهائی را برای توانمند سازی و حضور آنان در اجتماع فراهم آورد.
در برگزاری این نمایشگاه ؛  اداره کل بهزیستی استان البرز ، اداره بهزیستی شهرستان کرج ،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ، شهرداری و شورای شهر کلان شهر کرج و شهرداری منطقه چهار ؛ همکاری نموده اند .
علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت 15 تا 20 روزهای سوم تا ششم خرداد ماه 95 ؛ به محل نگارخانه فجر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز واقع در خیابان مطهری  ، مراجعه نمایند .
 
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین