شهر کتاب البرز ، میزبان یک هنرمند کوچک مبتلا به اتیسم
۱۳۹۵/۲/۲۷
شهر کتاب البرز ، میزبان یک هنرمند کوچک مبتلا به اتیسم

شهر کتاب البرز ، میزبان یک هنرمند کوچک مبتلا به اتیسم بود .
درپی اجرای آزمایشی طرح " نمایشگاه های کوچک طرح هما " در محل شهر کتاب البرز ، حسین گرمرودی ، هنرمند 12 ساله مبتلا به اتیسم ؛ با حضور در محل نمایش تابلوی خود در این محیط فرهنگی مورد استقبال مدیر، کارکنان و بازدید کنندگان شهر کتاب البرز قرار گرفت .
هدف از اجرای این طرح ؛ ایجاد پایگاه های کوچک اطلاع رسانی و نمایشگاهی در محیط های پرتردد اجتماعی و فرهنگی برای آگاهی رسانی از دست آوردها و توانمندیهای هنری توانجویان است .
طرح هما " می کوشد تا با ایجاد روشهای استاندارد در آموزش هنر تجسمی برای این گروه ، فرصتهائی را برای توانمند سازی و حضور آنان در اجتماع فراهم آورد.
یکی از مواردی که در این طرح در نظر گرفته شده توسعه و ترویج فعالیتهای انجام شده در قالب طرح های ابتکاری و نوآورانه است که موجب آشنائی جامعه با توانمندیهای جامعه هدف طرح و  افزایش توانمندی و عزت نفس و نیز  ایجاد امید در خانواده ها خواهد شد .
در همین راستا ؛ موسسه روان پژوهان مفید ، طرحی جدید را  با عنوان " نمایشگاه های کوچک طرح هما " به صورت آزمایشی به اجرا در آورده است .
این طرح برای نخستین بار در کشور با همکاری مدیریت شهر کتاب  البرز ؛ به صورت آزمایشی به اجرا درآمده است .
با اجرای آزمایشی این طرح و جمع آوری تجربیات حاصل از آن می توان امید داشت که دست آوردهای هنری توانجویان مراکز تحت پوشش بهزیستی در سطوح گسترده ای از جامعه معرفی شده و این امر بستر ساز ورود توانمندانه آنان به جامعه باشد .
در پایان این مراسم از سوی نماینده مدیریت شهر کتاب البرز و دکتر مفیدی مدیر موسسه روان پژوهان هدایائی به رسم یادبود به این هنرمند جوان داده شد.
وی که از به نمایش درآمدن تابلوی خود به وجد آمده بود ؛ گفت : می خواهم تابلوهای دیگری هم بکشم و آنها را اینجا بگذارم که همه ببینند !!
 
 
 
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین