دور پایانی کارگاه هنر درمانی و هنر تجسمی در خراسان شمالی
۱۳۹۴/۱۲/۱۵
کارگاه هنر درمانی در بهزیستی استان خراسان شمالی
دور پایانی کارگاه آموزشی هنر درمانی و هنرهای تجسمی در استان خراسان شمالی  برگزار شد .
14 کارشناس از مراکز شهرهای : بجنورد ، شیروان ، اسفراین و آشخانه در این رویداد شرکت داشتند.

دور دوم این کارگاه آموزشی که تحت عنوان " طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه " از سوی معاونت امورتوانبخشي دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي سازمان بهزیستی کشور طراحی و اجرای شده است ؛ در شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی به اجرا درآمد .
انجام تکنیک های اجرائی ؛ بحث پیرامون آزمون سنجش توانائی ترسیمی طرح هما ، و اجرای عملی نقاشی توسط مربیان با تکنیک های فراگرفته شده ، بخشی از روز نخست این کارگاه بود .
در روز پایانی نیز مربیان با آموخته های خود با 8 توانجوی مبتلا به اتیسم ، کم توانی ذهنی ، هیدروسفال ، سندرم داون و کم شنوا به کار پرداخته و تکنیکهای فراگرفته را مورد استفاده عملی قرار دادند.

این کارگاه آموزشی در مرکز اتیسم امید رهایش  برگزار شد .
مینا راه چمنی مسئول فنی این مرکزکه هماهنگی های اجرائی  این برنامه را بر عهده داشت ؛ در باره این دوره آموزشی گفت : این دوره آموزشی از بازخورد خوبی بین مربیان مراکز برخوردار بود .  وی که کارشناسی ارشد روانشناسی دارد در ارتباط با دست آوردهای این دوره افزود : ما پس از پایان دور اول ، بلافاصله کارگاه آموزشی مرکز را راه اندازی نموده و به کار با کودکان مبتلا به اتیسم پرداختیم و نتیجه آن برایم بسیار جالب و ارزشمند بود . ما تاثیر این روش را در افزایش توجه و تمرکز و کاهش تنشهای معمول در مبتلایان به اتیسم به صورت عملی نیز مشاهده نمودیم .

خانم براتی کارشناس مسئول مراکز استان ، مسئولیت این برنامه را بر عهده داشتند .  
 
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین