دور نخست کارگاه هنر درمانی و هنر تجسمی در خراسان شمالی
۱۳۹۴/۱۱/۲۸
کارگاه هنر درمانی و هنر تجسمی در خراسان شمالی
دور نخست کارگاه آموزشی هنر درمانی و هنرهای تجسمی در استان خراسان شمالی  برگزار شد .
محمد قزی معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان ، با حضور در این کارگاه ، ضمن خوشامد گویی به حاضران ابراز امیدواری نمود که مربیان مراکز شرکت کننده ، حداکثر استفاده را از آموزه های این کارگاه را بنمایند .
وی با تاکید بر اینکه بهزیستی کل کشور سرمایه گذاری خوبی در این زمینه نموده است ، افزود که : مراکز موظف شده اند که کارگاه های هنر خود را برای اجرای این طرح تجهیز نموده و بهزیستی استان نیز بر روند اجرای آن نظارت خواهد نمود .
معاونت توانبخشی خطاب به مربیان حاضر در این کارگاه گفت که : اجرای چنین طرح هایی نیازمند مشارکت است و تلاش و همت شما می تواند دست آوردهای خوبی را برای جامعه مخاطب طرح در سطح استان فراهم آورد .
14 کارشناس از مراکز شهرهای : بجنورد ، شیروان ، اسفراین و آشخانه در این رویداد شرکت داشتند.
این کارگاه آموزشی با عنوان " طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه " از سوی معاونت امورتوانبخشي دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي سازمان بهزیستی کشور طراحی و اجرای شده ؛ در شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی به اجرا درآمد .
تاریخچه شکل گیری طرح ؛ مشاهده مستندات ؛ آشنائی با آزمون سنجش توانائی ترسیمی طرح هما ؛ شیوه ها و روشهای کار با توانجویان ذهنی ؛ روشهای اجرائی و تکنیکهای هنر تجسمی برای افراد دارای کم توانی ذهنی و تمرینات عملی متنوع بخش های آموزشی این کارگاه بود .
لازم به ذکر است که این کارگاه در مرکز امید رهایش ، نخستین مرکز اتیسم این استان به اجرا در آمد .
 
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین