کارگاه آموزشی هنر درمانی در استان خراسان جنوبی
۱۳۹۴/۱۱/۲۱
ارگاه آموزشی  هنر درمانی و هنرهای تجسمی در استان  خراسان جنوبی
دور نخست کارگاه آموزشی  هنر درمانی و هنرهای تجسمی در استان  خراسان جنوبی برگزار شد .
در مراسم افتتاحیه این کارگاه   ؛ عباس آبادی  ؛ کارشناس مسئو ل دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی  که از سوی حسن رحیمی معاونت توانبخشی استان سخن می گفت  ؛ ضمن خیر مقدم به حاضران ؛ هنر را عرصه ای برای بیان حالات و کشف استعدادهای معلولان دانست و اضافه نمود که ابزار هنر قادر است که معلولان را به عرصه فعالیت اجتماعی بازگردانده و آثار معلولیت را از چهره آنان بزداید .
وی با بیان این نکته که پرداختن به کار هنری می تواند توانخواهان را از افسردگی دور سازد ابراز امیدواری نمود که : اشتغال به امور هنری معلولان    شرایطی را برای آنان فراهم آورد که بتوانند   اتکای بیشتری به توانائی های خود داشته و از میزان وابستگی آنان   به نهادهای حمایتی کاسته شود .

 در پایان این کارگاه  ؛ مهناز کریم پور ؛ کارشناس   دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی و مسئول هماهنگی این رویداد نیز طی سخنان کوتاهی ؛ ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کارگاه و استقبال مربیان از موضوعات مطرح شده ؛ با بیان اینکه برگزاری این نوع کارگاه های تخصصی مستلزم وجود پیش زمینه های هنری است ، ابراز داشت که اگر کتب و راهنماهای آموزشی از قبل برای این منظور در اختیار مربیان قرار می گرفت قطعا می توانست در درک بهتر این آموزه ها موثر باشد . وی بر انجام کار عملی بیشتر به ویژه برروی توانخواهان گروه F (در آزمون سنجش توانائی ترسیمی طرح هما) تاکید نمود .
کریم پور  بیان داشت که در این کارگاه 20 کارشناس از مراکز شهرهای : بیرجند ، سرایان ، بشرویه ، زیرکوه ، نهبندان ، فردوس ، طبس ، قائن ، و ..   شرکت داشتند .
 
 این کارگاه آموزشی با عنوان " طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه " از سوی معاونت امورتوانبخشي دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي سازمان بهزیستی کشور طراحی و اجرای شده ؛ در شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی به اجرا درآمد .
تاریخچه شکل گیری طرح ؛ مشاهده مستندات ؛ آشنائی با آزمون سنجش توانائی ترسیمی طرح هما ؛ شیوه ها و روشهای کار با توانجویان ذهنی ؛ روشهای اجرائی و تکنیکهای هنر تجسمی برای افراد دارای کم توانی ذهنی و تمرینات عملی متنوع بخش های آموزشی این کارگاه بود .

این خبر را در سایت بهزیستی استان بخوانید
 
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین