دور پایانی کارگاه آموزشی هنر درمانی در استان یزد
۱۳۹۴/۱۱/۱۸
بهریستی استان یزد
دور پایانی کارگاه آموزشی  هنر درمانی و هنرهای تجسمی در استان  یزد برگزار شد .
در مراسم اختتامیه کارگاه هنر درمانی  ؛ لیلا شاکر ؛ کارشناس مسئول  دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي اداره کل بهزیستی استان یزد و مسئول هماهنگی این رویداد که از سوی دکتر غنیمت ، معاونت توانبخشی استان سخن می گفت  ؛ با بیان اینکه پرداختن به هنر در روند توانمند سازی جامعه هدف سازمان بهزیستی اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد ؛ از حضور مستمر مربیان در کلاسها و اهمیتی که برای مباحث مطرح شده ابراز داشتند قدردانی نمود .
وی با بیان اینکه : در پایان دور اول ،  تماسهای فراوانی  از سوی مراکز و مربیان داشتیم که مباحث مطرح شده  در کارگاه را سودمند یافته و از سازمان به خاطر برگزاری این دوره قدردانی نمودند ؛ ابراز امیدواری نمود که با برنامه هائی که سازمان در زمینه استفاده از ابزار هنر برای توانمند سازی در نظر گرفته است مراکز بتوانند حداکثر استفاده را از موقعیت ایجاد شده بنمایند . وی اضافه نمود که : برنامه های تئاتر درمانی وموسیقی درمانی نیز بخش دیگری ازاین رویکرد است .
شاکر بیان داشت که : ما انتظار نداریم همه توانجویان ما هنرمند شوند ؛ اما انتظار داریم که همه توانجویان از ابزار هنر به عنوان وسیله ای برای بهبود شرائط درمانی خود استفاده نموده و از این میان اگر چند توانجوی با استعداد نیز آثار هنری ارزشمندی تولید نمایند می توان گفت که ما به اهداف خود در این مقطع دست یافته ایم .
این کارگاه آموزشی که با عنوان " طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه " از سوی معاونت امورتوانبخشي دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي سازمان بهزیستی کشور طراحی و اجرای شده ؛ در شهر یزد مرکز استان یزد به اجرا درآمد .
در این کارگاه کارشناسانی از شهرهای : یزد ؛ اردکان ؛ میبد ؛ اشکزر ؛ تفت ؛ ابرکوه ؛ خاتم ؛ مهریز ؛ بافق و بهاباد   شرکت داشتند .
شیوه های سطح بندی آزمون سنجش توانائی ترسیمی طرح هما ؛ آشنائی با تکنیکهای اجرائی کار ؛ شیوه مدیریت تولید یک اثر هنری از جمله مباحثی بود که در این دوره طرح شده و در پایان روز نخست مربیان با شیوه های فراگرفته به تولید تابلوهای نقاشی پرداختند .
 در روز دوم نیز ، کار با چهار توانجوی دارای کم توانی ذهنی ؛ و اختلال طیف اتیسم در برنامه کار بود که مربیان با آموزه های فراگرفته به کار عملی با توانجویان پرداختند .
کارشناسان بهزیستی استان حاضر در کارگاه نیز به صورت مشترک تابلوی زیبائی ترسیم نمودند .
 
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین