دور نخست کارگاه تجسمی و هنر درمانی در استان کهگیلویه و بویر احمد
۱۳۹۴/۱۱/۹
کارگاه هنر درمانی در اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویر احمد

نخستین دور کارگاه آموزشی  هنر درمانی و هنرهای تجسمی در استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد .
" آیت افشار مهر " معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویر احمد ؛ با حضور در افتتاحیه این کارگاه آموزشی طی بیانات کوتاهی ،ضمن خیر مقدم ؛ ابراز امیدواری نمود که مربیان حاضر در این کارگاه آموزشی حداکثر استفاده و بهره برداری از این جلسه را نموده و با نظم و دقت تلاش نمایند در این زمینه فعالیت نمایند . دور اول کارگاه آموزشی تحت عنوان " طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه " که از سوی معاونت امورتوانبخشي دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي سازمان بهزیستی کشور طراحی و اجرای شده ؛  با همکاری اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویر احمد در شهر بسیار زیبای یاسوج مرکز این استان  برگزار شد .
در این کارگاه مربیانی از مراکز زیر نظر بهزیستی استان  از شهرهای : یاسوج ؛ بهمئی ؛  گچساران ؛ دهدشت و ... شرکت نمودند  .
در این مقطع ؛ مربیان با مباحث پایه و تئوریک آموزش هنر تجسمی برای توانجویان ذهنی  آشنا شده و  از طریق دیدن فیلمها و مستندات به نمایش درآمده در جریان شیوه عملی کار قرار گرفتند .
آشنائی با آزمون شناخت توانائی ترسیمی "طرح هما " و شیوه سطح بندی  توانائی ترسیمی برای تولید آثار هنری توانجویان ؛ دیدن تصاویر و فیلمهائی از کار عملی نقاشی توانجویان مبتلا به طیف اتیسم ، سندرم داون ، کم توانی ذهنی و توانجویانی با مشکل شنوائی و کلامی و توضیحاتی پیرامون  تجربه عملی تاثیر هنر تجسمی بر اصلاح رفتار ، آرام سازی و تولید خودباوری در آنان بخش دیگری بود که برای حاضران در جلسه ارائه شد .
"کریم رهیده" کارشناس هنری استان و مسئول هماهنگی این رویداد ؛ با حضور مستمر درکارگاه آموزشی ، ضمن نظارت بر جلسات ، به سوالات برخی از مربیان مراکز پیرامون برنامه اجرائی این طرح ، توضیحاتی ارائه نمود .







 
[ برچسب ها ]
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین