برگزاری کارگاه آموزشی هنر درمانی در استان زنجان
۱۳۹۴/۱۱/۶
 فرهاد میرزائی  " معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان
کارگاه آموزشی  هنر درمانی و هنرهای تجسمی در استان زنجان برگزار شد .
" فرهاد میرزائی  " معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان ؛ کاربرد هنر در افزایش توانایی فیزیکی و تقویت مهارت های حرکتی - ذهنی و همچنین استقلال افراد کم توان ذهنی در انجام امور جاری زندگی را قابل مشاهده دانست و افزود که :  هنر تاثیرگذارترین عرصه برای نشان دادن توانایی های معلولان و زبان گویای آنان برای بیان نیازها و انتظارات آنها از جامعه و مردم است.

در افتتاحیه این کارگاه  ایشان ضمن خیر مقدم به مربیان حاضر با بیان اینکه  ایجاد اتاقهای هنر درمانی در مراکز توانبخشی ؛ ضرورتی است که در گذشته به صورت آکادمیک و اصولی به آن پرداخته نشده  ؛ اجرای طرح حاضر را نوید بخش توسعه این امر دانست و افزود : راه اندازی اتاق هنر با مربیانی که آموزش لازم را در این زمینه به صورت تخصصی دیده اند ، می تواند نوید بخش تحولات بزرگی در این زمینه باشد .
 وی ابراز امیدواری نمود که  با اعتبار خوبی که سازمان برای این کاردر نظر گرفته در آینده شاهد دست آوردهای خوبی در ارتباط با هنر معلولان و تاثیرات مثبت آن باشیم .
کارگاه آموزشی تحت عنوان " طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه " که از سوی معاونت امورتوانبخشي دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي سازمان بهزیستی کشور طراحی و اجرای شده ؛  با همکاری اداره کل بهزیستی استان زنجان در شهر زیبای زنجان مرکز این استان  برگزار شد .

در این کارگاه آموزشی مربیان مراکز امید، تلاش، آفرینش افق و فرزانگان از شهرهای زنجان و ابهر شرکت داشته  و پس از  آشنائی با آزمون شناخت توانائی ترسیمی "طرح هما " و شیوه سطح بندی  برای تولید آثار هنری توانجویان ؛ در این زمینه به تمرین عملی پرداختند .

مشاهده تصاویر و فیلمهائی از کار عملی نقاشی توانجویان مبتلا به طیف اتیسم ، سندرم داون ، کم توانی ذهنی و توانجویانی با مشکل شنوائی و کلامی  ؛ آنان را با تاریخچه شکل گیری و روشهای کار باتوانجویان  آشنا نموده و دراین زمینه آموزشها و تمرینات تخصصی لازم ارائه شد .

انجام کار عملی مربیان با سه توانجوی ذهنی بالای 14 سال در روز پایانی این کارگاه آموزشی تجربه عملی مناسبی را برای ایشان فراهم آورد .

در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی هنر درمانی در استان زنجان ؛ معاونت توانبخشی استان ، طی سخنانی با ابراز رضایت از فرایند این کارگاه ؛ آثار زیبای تولید شده در این مدت کوتاه توسط مربیان و توانجویان را نشان از موفقیت روند آموزشی این کارگاه دانسته و ابراز امیدواری نمودند که در کوتاه ترین زمان ممکن کارگاههای مراکز راه اندازی و به بهره برداری برسند .
در انتهای مراسم ، یک تابلوی زیبای ترسیم شده   دراین کارگاه ؛ به پاس توجه و زحمات " فرهاد میرزائی  " معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان زنجان ، به ایشان اهداء شد .
حضور مستمر معاونت توانبخشی استان زنجان درآغاز تمامی کارگاه ها و شرکت در مراسم پایانی ، موجب دلگرمی مربیان حاضر و بیانگر حمایت سازمان از برگزاری چنین رویدادهایی بود .
 
اخبار مرتبط  را در لینک های زیر ببینید

سازمان بهریستی کل کشور
بهریستی استان زنجان
خبرگزاری ایسنا
باشگاه خبرنگاران
[ برچسب ها ]
[ مطالب مرتبط ]
  نمایش آثار محمد کاظم‎زاده ؛ هنرمند جوان مبتلا به اوتیسم
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین