نخستین دور کارگاه آموزشی هنر درمانی و هنرهای تجسمی در استان قزوین
۱۳۹۴/۱۱/۳
علیرضا وارثی ، معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین
نخستین دور کارگاه آموزشی  هنر درمانی و هنرهای تجسمی در استان قزوین برگزار شد .
"علیرضا وارثی " معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین ؛ با حضور در افتتاحیه این کارگاه آموزشی با بیان اینکه سازمان بهزیستی با اجرای چنین طرح هائی ؛ بستر مناسبی را برای دست اندرکاران و علاقمندان به هنر در حوزه توانبخشی  ایجاد نموده است ؛ ضمن تاکید بر حمایت سازمان از طرح های توانمند سازی ؛ هنر را بستری برای ورود به دنیای ذهنی معلولان و کشف استعدادهای آنان دانست .
وی با قدردانی از زحمات آقای دکتر نحوی نژاد ؛ خانم دکتر نوع پرست  و خانم دکتر فخری در ارتباط با راه اندازی و حمایت از چنین طرح هائی ؛ ابراز امیدواری نمود که مربیان حاضر در این کارگاه آموزشی از فرصت پیش آمده استفاده کافی را بنمایند .
دور اول کارگاه آموزشی تحت عنوان " طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه " که از سوی معاونت امورتوانبخشي دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي سازمان بهزیستی کشور طراحی و اجرای شده ؛  با همکاری اداره کل بهزیستی استان قزوین در شهر تاریخی و زیبای قزوین مرکز این استان  برگزار شد .
در این کارگاه مربیانی از مراکز زیر نظر بهزیستی استان  از شهرهای : قزوین ، بوئین زهرا ، آبیک ، تاکستان ، شهر البرز  و ... شرکت نمودند  .
در این مقطع ؛ مربیان با مباحث پایه و تئوریک آموزش هنر تجسمی برای توانجویان ذهنی  آشنا شده و ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون تجربیات خود در این زمینه ؛ از طریق دیدن فیلمها و مستندات به نمایش درآمده با شیوه عملی کار آشنا شدند .
آشنائی با آزمون شناخت توانائی ترسیمی "طرح هما " و شیوه سطح بندی  توانائی ترسیمی برای تولید آثار هنری توانجویان بخشی دیگر از این کارگاه بود .در ادامه  ، تصاویر و فیلمهائی از کار عملی نقاشی توانجویان مبتلا به طیف اتیسم ، سندرم داون ، کم توانی ذهنی و توانجویانی با مشکل شنوائی و کلامی به نمایش در آمد و توضیحاتی پیرامون  تجربه عملی تاثیر هنر تجسمی بر اصلاح رفتار ، آرام سازی و تولید خودباوری در آنان برای حاضران در جلسه ارائه شد .

این خبر را می توانید در لینک های زیر دنبال نمائید
خبرگزاری جمهوری اسلامی
 
[ برچسب ها ]
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین