پایان کارگاه هنر درمانی و هنر تجسمی در استان کرمان
۱۳۹۴/۱۱/۱
کارگاه آموزشی تجسمی و هنر درمانی در بهزیستی استان کرمان
 
دور پایانی کارگاه آموزشی " طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه  "  در کرمان برگزار شد .
29 و 30 دی ماه 94 شهرکرمان مرکز این استان میزبان مربیان هنر مراکز توانبخشی ذهنی روزانه از شهرهای کرمان ، رفسنجان ، زرند ،بم ، سیرجان ، شهربابک ،کهنوج و ... بود .
در دور دوم و پایانی این کارگاه چهار روزه ؛ مربیان که در کارگاه قبلی با مباحث تئوریک شیوه های بهره برداری ازهنر تجسمی  برای تولید آثار هنری توسط توانجویان ذهنی و جنبه های درمانی هنر در این زمینه مانند افزایش توجه و تمرکز ؛ اصلاح خود پنداره و افزایش اعتماد به نفس آشنا شده بودند ؛ به صورت عملی نیز ؛ مباحث فرا گرفته را تجربه نمودند .
دکترعلیرضا اسدی معاونت توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان ؛ در دیداری با مربیان و توانجویان شرکت کننده در این کارگاه آموزشی در سخنان کوتاهی  بر ارزشهای هنر در روند بهبود و توانمند سازی توانجویان تاکید نمود .
 در این دیدار یک دختر نوجوان مبتلا به اتیسم نیز تابلوئی زیبا را که در کارگاه ترسیم نموده بود ، به رسم یادبود و سپاسگزاری به ایشان اهدا کرد . ایشان نیز برای قدردانی دستور تجهیز یک کارگاه نقاشی کامل را برای این توانجو صادر نمودند .
در ادامه کارگاه ؛ مربیان با هدف اجرای عملی آموخته های خود با سه توانجوی حاضر در کارگاه به کار عملی پرداختند . (دو توانجوی بزرگسال مبتلا به کم توانی ذهنی و یک کودک کم توان ذهنی و دارای بیش فعالی )
پوران ایرانمنش ؛ کارشناس و مسئول هماهنگی برای برگزاری این دوره در بهزیستی استان کرمان نیز با حضور در این جلسات ، بر روند اجرائی آن نظارت داشتند .
ایرانمنش ؛ ابراز امیدواری نمود: با توجه به حمایت بهزیستی و نگاه مثبت و کارگشای معاونت توانبخشی استان ؛ مربیان مراکز بتوانند نهایت استفاده را از آموخته های خود  نموده و منشاء اثر مثبتی در روند بهبود توانجویان خود باشند .
 این رویداد که زیر نظر معاونت توانبخشی  اداره کل بهزیستی استان کرمان به اجرا در آمده ؛ بخشی از " طرح تقویت و توسعه برنامه های هنر درمانی در مراکز توانبخشی روزانه "  است که از سوی معاونت امورتوانبخشي دفترامورتوانبخشي روزانه وتوانپزشكي سازمان بهزیستی کشور طراحی و اجرای شده .

 
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین