استقبال گسترده خانواده ها و مسئولان بهزیستی از دست آوردها
۱۳۹۴/۷/۴
استقبال از دست آوردهای هنر معلولان
19 تا 21 بهمن ماه 93 مرکز توان جو میزبان بازدید کنندگان از  آثار تولید شده در کارگاه تخصصی آموزش هنر بود.
سرکارخانم دکتر محبی معاونت توانبخشی بهزیستی شهرستان کرج ؛ سرکار خانم فخاریان ، کارشناس مسئول مراکز روزانه بهزیستی شهرستان کرج و سرکارخانم منصوری ریاست مجتمع شهید صدوقی و نیز دکتر علی صمدی استاد و مجری طرح غربالگری و مداخلات درمانی اتیسم سازمان بهزیستی کشور ؛ به عنوان میهمان ویژه  از این نمایشگاه بازدید نمودند .
استقبال گسترده خانواده ها ؛ مسئولان بهزیستی  و دیگر اقشار بازدید کننده از این نمایشگاه نقاشی و دیگر دست آوردهای هنری توانجویان ؛ موجب دلگرمی و مشوق ادامه این مسیر خواهد بود .
این نمایشگاه با توجه به تجربیات انجام شده پیرامون آموزش هنر در میان توانجویان و کم توانان ذهنی در مرکز جامع آموزش و توانبخشی "مفید" ؛ در زمینه کاربردی نمودن هنر ترسیمی کودکان کم توان ذهنی شکل گرفت .
کشف توانائی های کودکان کم توان ذهنی و دارای اختلالات رشدی و هدایت آن به سوی اهداف برنامه ریزی  شده ( طرح هما ) ؛ منجر به تولید آثاری شده است که به سادگی توجه بینندگان را به خود جلب نموده و می تواند در سطوحی ازجامعه به عنوان یک اثر هنری قابل طرح ، مورد توجه قرار گیرد.
در این نمایشگاه تابلوهائی از کودکان 5 تا 12 ساله نیز با توجه به رویکرد جامعه محوری طرح (CBR ) با جذب هنر جویان انتخاب شده از خانواده های محلی در قالب " طرح تعامل " به نمایش در آمد . این کودکان ضمن آموزش نقاشی و کشف استعدادهای آنان در امور هنری ؛ در قالب برنامه هائی با هنر افراد دارای کم توانی ذهنی و یا اختلالات نافذ رشد (اختصاصا اتیسم ) آشنا شدند .
در مراکز توانبخشی " مفید " و " توان جو " کلاسهای آموزشی متنوعی برای افزایش توانائی های توانجویان به اجرا در آمده و مربیان آموزش دیده ای دراین زمینه با توانجویان کار می کنند . شناخت اشکال و اشیاء ؛ آموزش ترسیم  از اشکال ساده تا توانائی نگارش و .... بخشی از این فعالیت ها است .
بهره گیری از این فعالیت ها و شناخت از توانائی های توانجویان سر آغاز تولید آثار هنری این نمایشگاه بوده است .
 
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین