برگزاری کارگاه عملی آموزش نقاشی در نمایشگاه آثار کودکان اوتیسم و کم‌توان ذهنی
۱۳۹۶/۲/۲۳
برگزاری کارگاه عملی آموزش نقاشی  در نمایشگاه آثار کودکان اوتیسم و کم‌توان ذهنی
برگزاری کارگاه عملی آموزش نقاشی  در نمایشگاه آثار کودکان اوتیسم و کم‌توان ذهنی  
 
نمایشگاه نقاشی کودکان دارای اختلال طیف اتیسم و کم توانی ذهنی ، با عنوان " آفتابی در میان سایه ای " در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران با نمایش 121 تابلوی نقاشی در حال برگزاری است .
در طول برگزاری نمایشگاه و در گوشه ای زیبا از گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران ، بچه ها مشغول نقاشی روی بوم های بزرگ هستند ؛ جذابیت کار ، طراحی های روان و راحت ؛ تاش های رنگی آزاد و بی پروا و ... همه بازدید کنندگان را به سوی خود جلب نموده است .
به گفته مسئول برگزاری نمایشگاه : به طور طبیعی ،کسانی  که تابلوها و نقاشی های این بچه ها را می بینند ، با نوعی از عدم باور نسبت به این توانمندیها روبرو هستند . آنچه که از ظاهر این کودکان می بینند ، با آنچه که بر روی دیوارهای نمایشگاه نصب شده ، به نظرشان انطباق ندارد ! هدف ما  آشنا نمودن با شیوه های اجرائی و عملی به کار گرفته شده در طرح های آموزشی و  نشان دادن توانمندی های بچه ها بود .
حسین مفیدی ،  افزود : همین تصور که،  افراد از دیدن تابلوهای نقاشی نصب شده بر دیوارهای نمایشگاه شگفت زده می شوند و گاه ، باور نمی کنند که این کار کودکی باشد که با حواس نامتمرکز در سالن نمایشگاه و کنارشان به این سو و آنسو می دود ؛ تاکید و تائیدی بر زیبا شناسی آثار ارائه شده در این نمایشگاه است.
 ما در کارگاه هائی که در طول برگزاری نمایشگاه داریم ؛ تلاش نموده ایم که کمی این نگاه را باور پذیر تر نمائیم . ازسوئی دیگر حضور بچه ها در جمع و اجرای کار عملی در حضور این جمعیت کثیر ، اثرات مثبتی بر روند درمانی و افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس آنان دارد . تشویق و توجه تماشاگران باعث خود باوری بیشتر در آنان می شود .
با هدف آشنا سازی با  کاربرد های آزمون طرح هما و روشهای اجرائی طرح ؛ چند کودک  عادی بازدید کننده نیز مورد آزمون قرار گرفته و با روشهای کوتاه مدت آموزشی آثار بسیار زیبائی را در حضور جمع خلق نمودند.
این نمایشگاه تا 24 اردیبهشت ما در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران میزبان بازدید کنندگان خواهد بود . 
[ برچسب ها ]
چاپ مطلب
دیدگاه ها

شما هم می ‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

دسته بندی
جدیدترین عناوین